Denslux Hambaravi OÜ teenuse osutamise üldtingimused
1. ÜLDSÄTTED
1.1. Käesolevaid teenuse osutamise üldtingimusi („Üldtingimused“) kohaldatakse kõikidele Denslux Hambaravi ja nende klientide („Klient“) vahel sõlmitavatele tervishoiu- ja terviseteenuse osutamise lepingutele („Leping“).
1.2. Üldtingimused kuuluvad lahutamatu osana Denslux Hambaravi ja Kliendi vahel sõlmitava Lepingu juurde. Lisaks eeltoodule on Lepingu lahutamatud osad Denslux Hambaravi sisekord või muud reeglid ja Poolte vahelised kokkulepped. Vastuolude esinemisel eelnimetatute vahel lähtutakse neist prevaleerimise järjekorras järgnevalt: Denslux Hambaravi ja Kliendi vahel vähemalt kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis sõlmitud kokkulepped (mh Kliendi poolt antud nõusolekud), Denslux Hambaravi sisekord/reeglid, Üldtingimused. Klient ning piiratud teovõimega Kliendi esindaja kinnitab Lepingu sõlmimisega, et on Üldtingimustega põhjalikult tutvunud ning nõustub nende kohaldumisega Lepingule.
2. MÕISTED
Üldtingimustes kasutatavatel suure algustähega mõistetel on alljärgnev tähendus:
2.1. Digikliinik on veebipõhine platvorm, mille kaudu võib toimuda teatud Teenuste osutamine (nt broneerimine).
2.2. Klient on patsient, kellele Denslux Hambaravi Lepingu alusel Teenuseid osutab.
2.3. Leping on Kliendi ja Denslux Hambaravi vaheline leping Teenuse osutamiseks, millele kohalduvad muuhulgas käesolevad Üldtingimused.
2.4. Tasu on Kliendi poolt Denslux Hambaravile Teenuse eest makstav tasu. Klient teadvustab, et konkreetsete Teenuste, protseduuride, analüüside ja muude toimingute vajalikkus ning nende tasu kujunemine võib sõltuda vajaliku ravi eripäradest.
2.5. Teenus tähendab Teenuse osutaja poolt pakutavaid Tervishoiu- ja Terviseteenuseid.
2.6. Vastuvõtt tähendab Denslux Hambaravi nimel teenust osutava isiku ja Kliendi kohtumist (nii füüsiliselt, interneti kui ka telefoni vahendusel) Teenuse osutamise eesmärgil.
2.7. Veebileht on Denslux Hambaravi veebileht www.denslux.ee selle alamdomeenidega.
2.8. Üldtingimused on käesolevad teenuse osutamise üldtingimused.
3. LEPINGU SÕLMIMINE
3.1. Leping loetakse Denslux Hambaravi ja Kliendi vahel sõlmituks Kliendi poolt Vastuvõtu broneerimisega, Kliendile Teenuse osutamise alustamisega (sh otsusevõimetule Kliendile teenuse osutamise alustamisega, mis vastab tema tegelikule või eeldatavale tahtele) või Teenuse osutamise kohustuse ülevõtmisega Kliendi nõusolekul.
3.2. Denslux Hambaravil on õigus keelduda Terviseteenuse Lepingu sõlmimisest. Tervishoiuteenuse Lepingu sõlmimisest ja Teenuse osutamisest on Denslux Hambaravil õigus keelduda, kui Kliendi taotletavad Lepingu tingimused on vastuolus seadusega, Klient hilineb või ei ilmu Vastuvõtule (sh kui Klient ilmub vastuvõtule Denslux Hambaravi sisekorda/reegleid rikkudes, nt koos lemmikloomaga) või kui esineb Üldtingimuste p-s 8.3 nimetatud asjaolu.
4. VASTUVÕTU BRONEERIMINE JA TÜHISTAMINE
4.1. Vastuvõtu broneerimine ja tühistamine toimub Veebilehe vahendusel, Veebilehel Vastuvõtu broneerimiseks ette nähtud kontaktandmeid (e-post, telefon) kasutades, Denslux Hambaravi asukohas, Digikliiniku vahendusel või riikliku veebiregistratuuri kaudu.
4.2. Kui Klient tühistab Vastuvõtu vähem kui 24 tundi enne Vastuvõttu või ei ilmu õigeaegselt Vastuvõtule, on Denslux Hambaravil õigus nõuda Kliendilt Tasu Vastuvõtule mitteilmumise eest vastavalt hinnakirjale.
5. KLIENDI TEAVITAMINE JA NÕUSOLEK
5.1. Tervishoiuteenuse osutamisel teavitab Denslux Hambaravi Klienti tema läbivaatamise tulemustest ja terviseseisundist, ning teistest võimalikest tervishoiuteenustest.
5.2. Kliendile osutatakse Tervishoiuteenust üksnes tema nõusolekul.
5.3. Piiratud teovõimega Kliendi puhul kuuluvad Kliendi õigused Tervishoiuteenuse osas teabe saamiseks ja nõusoleku andmiseks Kliendi seaduslikule esindajale ulatuses, milles Klient ei ole võimeline poolt- ja vastuväiteid vastutustundeliselt kaaluma. Klienti tuleb sellisel juhul teavitada asjaoludest ja tehtud otsustest mõistlikus ulatuses. Kui seadusliku esindaja Tervishoiuteenust puudutav otsus kahjustab ilmselt Kliendi huve, ei või Denslux Hambaravi seda järgida.
6. POOLTE ÕIGUSED JA KOHUSTUSED
6.1. Pooled kohustuvad Teenuse osutamise käigus järgima Lepingus ja seaduses sätestatut ning käituma üksteisega viisakalt ja lugupidavalt.
6.2. Denslux Hambaravil on õigus:
6.2.1. saada Teenuse eest Tasu vastavalt Lepingule;
6.2.2. töödelda Teenuse osutamiseks vajalikke Kliendi isikuandmeid (sh tervist puudutavaid andmeid) vastavalt kohalduvatele õigusaktidele, sh Tervishoiuteenuse puhul vastavalt tervishoiuteenuste korraldamise seadusele, muuhulgas vajaduse korral juba enne Vastuvõttu (nt Tervise Infosüsteemis või mistahes muul lubatud viisil või andmekandja kaudu);
6.2.3. edastada kooskõlas kohalduvate õigusaktidega Kliendi isikuandmeid Tervise Infosüsteemi või muudesse andmebaasidesse;
6.2.4. kaasata Teenuse osutamisel teisi spetsialiste/eriarste.
6.3. Denslux Hambaravil on kohustus:
6.3.1. tagada, et Tervishoiuteenus vastab vähemalt arstiteaduse üldisele tasemele ja Tervishoiuteenust osutatakse tervishoiuteenuse osutajalt tavaliselt oodatava hoolega ning vastavuses Lepingu ja kohalduvate õigusaktidega;
6.3.2. selgitada Kliendile üksikasjalikult Tervishoiuteenuse osutamise korda, Tervishoiuteenuse raames teostatavate toimingute sisu ja olemust, kaasnevaid ohte ja tagajärgesid ning anda vajalikke juhiseid (sh selgitama elukorralduslikke piiranguid) toiminguks ettevalmistumiseks ja sellest taastumiseks;
6.3.3. teavitada Klienti tema läbivaatuse ja tellitud analüüsi- ja/või uuringutulemustest, sealhulgas võimalikest tuvastatud haigustest ja nende kulgemisest;
6.3.4. soovitada Kliendile täiendavaid terviseuuringuid või suunata Klient muu tervishoiuteenuse osutaja vastuvõtule, kui see on Kliendi terviseseisundist tulenevalt vajalik;
6.3.5. töödelda ja hoida saladuses kooskõlas kohalduvate õigusaktidega Kliendi isikuandmeid, sh eri liiki isikuandmeid (nt terviseandmed);
6.3.6. dokumenteerida Kliendile Tervishoiuteenuse osutamist ja säilitada vastavaid dokumente nõuetekohaselt;
6.3.7. osutada Teenust eesti keeles või kokkuleppel Kliendiga muus keeles, kui Denslux Hambaravi töötajad nimetatud keelt valdavad. Denslux Hambaravi ei ole kohustatud dokumente tõlkima eesti keelest muusse keelde ega muust keelest eesti keelde;
6.3.8. teavitada Klienti esimesel võimalusel Teenuse osutamise takistustest;
6.3.9. esitada õigusaktides ette nähtud juhtudel Kliendi isikuandmeid (sh tervisekontrolli otsuseid) Kliendi tööandjale või Kliendi seaduslikule esindajale.
6.4. Kliendil on õigus:
6.4.1. olla aktiivselt kaasatud Teenuse osutamise protsessi ning olla Vastuvõtu aja piires ära kuulatud;
6.4.2. saada Tervishoiuteenust vastavalt arstiteaduse üldisele tasemele;
6.4.3. Saada Teenuseid Denslux Hambaravi asukohas, välja arvatud juhul, kui Teenuse olemusest ei tulene teisiti;
6.4.4. Saada igakülgset teavet talle osutatud Tervishoiuteenuse kohta, sealhulgas esitada küsimusi või paluda lisainformatsiooni Tervishoiuteenuse osutajalt, tutvuda Tervishoiuteenuse osutamise kohta koostatud dokumentidega ja saada neist vastavalt kehtivale hinnakirjale ärakirju;
6.4.5. Pöörduda Denslux Hambaravi poolse Tervishoiuteenuse osutamise tegevuse kohta hinnangu saamiseks vastavate järelevalveasutuste poole;
6.4.6. Võimalusel ja kokkuleppel Denslux Hambaraviga vahetada tervishoiutöötajat või loobuda Tervishoiuteenuse saamisest.
6.5. Kliendil on kohustus:
6.5.1. saabuda Vastuvõtule õigeaegselt (soovitavalt 10 minutit varem, aga igal juhul enne Vastuvõtu aja algust) ning teavitada Denslux Hambaravi esimesel võimalusel Vastuvõtule hilinemisest või mitteilmumisest;
6.5.2. võtta Vastuvõtule kaasa fotoga isikut tõendav dokument (ID-kaart, pass) või juhiluba;
6.5.3. tasuda Teenuse eest Tasu vastavalt Lepingule;
6.5.4. avaldada Denslux Hambaravile kogu teave, mis võib mõistlikult võttes olla Teenuse osutamisel oluline, sh tõene ja täielik informatsioon oma terviseseisundi, varasemalt osutatud tervishoiu- ja muude teenuste ja tarvitatavate ravimite kohta;
6.5.5. osutada Teenuse osutamise käigus Denslux Hambaravile igakülgset kaasabi, sh järgida Denslux Hambaravi poolt antud korraldusi ja juhiseid;
6.5.6. kasutada Denslux Hambaravi seadmeid ja vara heaperemehelikult ning sihtotstarbeliselt, järgides Denslux Hambaravi juhiseid ja asjakohaseid kasutusjuhendeid.
7. TEENUSE EEST TASUMINE
7.1. Klient on kohustatud tasuma Denslux Hambaravile Teenuse eest Tasu vastavalt Teenuse osutamise hetkel kehtivatele hindadele. Kliendi soovi korral annab Denslux Hambaravi Teenuste ja hindade osas täiendavat informatsiooni. Kõik Kliendile määratud või Kliendi poolt soovitavad uuringud ja analüüsid on tasulised, st lisanduvad vastuvõtu ja/või visiiditasule. Teenuse osutamise hetkeks loetakse Vastuvõtu aega või protseduuri, analüüsi või analüüsiks proovi võtmise, uuringu või muu toimingu teostamise aega.
7.2. Kui Tasu eeldatav suurus on märgitud Poolte vahelises kirjalikku taasesitamist võimaldavas kokkuleppes (nt raviplaan), siis kohustub Klient tasuma ka Teenuste (muuhulgas täiendavad uuringud, analüüsid, protseduurid jne) eest, milliste osutamise vajadus ei olnud kokkuleppe sõlmimise ajal ettenähtav, sh kui Teenuse osutamise käigus ilmnevad uued asjaolud. Pooltevahelises kokkuleppes (sh raviplaanis) märgitakse Teenuste maksumus kokkuleppe koostamise seisuga. Hindade uuenemisel lähtutakse sellistest uuenenud hindadest ning Teenuse eest kuulub Tasu maksmisele vastavalt Teenuse osutamise hetkel kehtivatele hindadele. Teenuse osutamise hetkeks loetakse Vastuvõtu aega või protseduuri, analüüsi või analüüsiks proovi võtmise, uuringu või muu toimingu teostamise aega.
7.3. Tasu kuulub maksmisele sõltumata Teenuse tulemusest, muuhulgas juhul kui Teenuse tulemus ei ole Kliendi jaoks ootuspärane.
7.4. Teenuse eest tasumine toimub vahetult Teenuse osutamise järgselt pangakaardiga või sularahas. Kui tasumine toimub poolte kokkuleppel arve alusel, kohustub Klient maksma Tasu hiljemalt arvel märgitud maksetähtpäevaks. Klient on arvega seonduvad pretensioonid kohustatud tasuma hiljemalt 7 kalendripäeva jooksul arve saamisest. Eelnimetatud perioodi möödumisel loetakse, et Kliendil puuduvad arve osas mistahes pretensioonid.
7.5. Klient on Tasu maksmisest vabastatud ulatuses, milles tasumise kohustuse on kehtivalt üle võtnud muu isik (nt Tervisekassa seaduses sätestatud juhtudel ja korras, kindlustusandja).
7.6. Denslux Hambaravil on 30-päevase etteteatamisega õigus ühepoolselt muuta Teenuste, uuringute, protseduuride, analüüside ja muude toimingute hindasid kooskõlas Üldtingimuste p-s 12.1 sätestatud korraga.
7.7. Tasu tähtaegselt maksmata jätmisel on Denslux Hambaravil õigus volitada kolmandaid isikuid nõudma tasumata arveid sisse Denslux Hambaravi nimel või loovutada Tasu nõuded kolmandatele isikutele, ning edastada kohustuse täitmiseks vajalikke Kliendi ja tema seadusliku esindaja isikuandmeid vastavale isikule. Edastatavate andmete hulka kuuluvad üksnes sellised isikuandmed, millised on vajalikud võlgnevuse sissenõudmiseks. Selliste andmete alla ei kuulu eri liiki isikuandmed, mh terviseandmed.
8. LEPINGU LÕPPEMINE
8.1. Leping lõpeb: (i) Kliendi surma korral; (ii) Teenuse osutamise lõppemisega; (iii) Teenuse osutamise ülevõtmisega teise teenuseosutaja poolt; (iv) Lepingu ülesütlemisel.
8.2. Kliendil on õigus Leping igal ajal põhjust avaldamata üles öelda.
8.3. Mõjuval põhjusel, mille tõttu ei saa tervishoiuteenuse osutajalt kõiki asjaolusid arvestades tervishoiuteenuse osutamise jätkamist oodata, on Denslux Hambaravil õigus Leping kas üles öelda või kui Denslux Hambaravi peab seda mõistlikult võimalikuks, siis Teenuse osutamine vajaliku aja võrra edasi lükata. Selliseks mõjuvaks põhjuseks on muuhulgas:
8.3.1. Klient hilineb või ei ilmu Vastuvõtule;
8.3.2. Klient või tema seaduslik esindaja on alkoholi- ja/või narkojoobes.
8.3.3. Kliendil on Denslux Hambaravi ees sissenõutavaks muutunud võlgnevus, kusjuures kui Kliendil on Denslux Hambaravi ees võlgnevus, mis on olnud sissenõutav vähemalt 60 päeva, ei võimalda Denslux Hambaravi Kliendil end registreerida täiendavale Vastuvõtule ega muule Teenusele;
8.3.4. Klient ei ole nõus suurenenud riskiga protseduuride teostamiseks allkirjastama informeeritud nõusoleku avaldust;
8.3.5. Klient soovib Teenust: (i) mis ei ole arstiteaduslikult põhjendatud; (ii) mis toob kaasa suurema riski tervisele kui Teenuse osutamata jätmine; (iii) mis seab ohtu Denslux Hambaravi töötaja või kolmanda isiku tervise; või (iv) mille osutamiseks puudub Denslux Hambaravil tegevusluba või vajalik kompetents;
8.3.6. Klient või tema seaduslik esindaja ei avalda Teenuse osutamiseks vajalikku teavet või ei osuta muud Teenuse osutamiseks vajalikku kaasabi, sh kui Kliendi (või tema seadusliku esindaja) ja Denslux Hambaravi vahel on ületamatu erimeelsus, mis ei võimalda Teenuse osutamist;
8.3.7. Denslux Hambaravi nimel teenust osutaval isikul ei ole võimalik Kliendi või tema seadusliku esindajaga mõlemale poolele arusaadavas keeles suhelda;
8.3.8. Klient või tema seaduslik esindaja ei järgi head suhtlemistava (nt ebaviisakas käitumine);
8.3.9. Denslux Hambaravil ei ole mõistlikult võimalik teenust osutada, näiteks kui: (i) esinevad ettenägematud töökorralduslikud probleemid (personali haigestumised, tehnilised rikked, tarneraskused või muud takistused Teenuse osutamisel, nt Denslux Hambarsvi nimel Teenust osutav vajalike eriteadmistega isik lahkub töölt ning puudub vajalik asendus); (ii) toimub töötajate streik; (iii) Teenuse osutamist takistab vääramatu jõu olukord;
8.3.10. Klient või tema seaduslik esindaja rikub muid Lepingu järgseid kohustusi.
8.4. Lepingu lõppemine ei mõjuta enne Lepingu lõppemist sissenõutavaks muutunud kohustusi. Muuhulgas on Klient ja asjakohasel juhul tema seaduslik esindaja kohustatud tasuma Denslux Hambaravile kogu Tasu osutatud Teenuste eest.
9. TAGASISIDE, ETTEPANEKUD JA KAEBUSED
9.1. Kliendil on õigus esitada Denslux Hambaravile tagasisidet, ettepanekuid ja kaebusi vastavalt veebilehel kättesaadavale tagasiside ankeedile.
10. VASTUTUS
10.1. Denslux Hambaravi osutab Tervishoiuteenuseid vastavalt arstiteaduse üldisele tasemele ning ravijuhistele. Denslux Hambaravi ei luba Kliendi paranemist või protseduuri edukust.
10.2. Denslux Hambaravi ja Tervishoiuteenuse osutamisel osalev tervishoiutöötaja, kes tegutseb Denslux Hambaravis sõlmitud töölepingu või muu sellesarnase lepingu alusel, vastutavad üksnes kohustuste süülise rikkumise eest, eelkõige diagnoosi- ja ravivigade ning Kliendi teavitamise ja tema nõusoleku saamise kohustuse rikkumise eest. Denslux Hambaravi vastutab ka teda abistavate isikute tegevuse ja Teenuse osutamisel kasutatavate seadmete vigade eest.
10.3. Denslux Gambaravi ei vastuta Teenuse osutamisega kaasnevate negatiivsete tagajärgede ja kahju eest, kui (i) Klienti on teavitatud võimalikest riskidest ja tagajärgedest ning Klient on andnud nõusoleku Teenuse osutamiseks; (ii) selle põhjuseks on Kliendi poolt teabe andmise või kaasaaitamiskohustuse rikkumine, sealhulgas siis, kui Klient ei järgi Denslux Hambaravi juhiseid Teenuseks valmistumisel või annab enda või enda tervise kohta ebaõiget, mittetäielikku või eksitavat teavet.
10.4. Denslux Hambaravi ja Teenuse osutamisel osaleva tervishoiutöötaja vastutuse aluseks olevat asjaolu on kohustatud tõendama Klient, välja arvatud juhul, kui Kliendile Tervishoiuteenuse osutamine on jäetud nõuetekohaselt dokumenteerimata.
10.5. Kliendi Tervishoiuteenuse osutamisest tuleneva kahju hüvitamise nõude aegumistähtaeg on viis aastat alates ajast, mil ta sai teada Denslux Hambaravi või tervishoiutöötaja poolt Tervishoiuteenuse osutamisega seonduva kohustuse rikkumisest ja kahju tekkimisest.
10.6. Kui Denslux Hambaravi suunab Kliendi Teenuse osutamise raames teenusesaamiseks kolmandast isikust teenuseosutaja juurde, sõlmib Klient selle teenusepakkujaga eraldi teenuse osutamise lepingu ning Denslux Hambaravi ei vastuta selle isiku osutatud teenuste eest.
10.7. Kui Klient on piiratud teovõimega, on Lepingust tulenevate Kliendi rahaliste kohustuste osas Lepingu pooleks ka piiratud teovõimega Kliendi esindaja. See tähendab, et piiratud teovõimega Kliendi puhul vastutavad Lepingust tulenevate rahaliste kohustuste täitmise eest nii Klient kui ka Kliendi esindaja.
10.8. Järelevalvet Denslux Hambaravi poolt osutatavate Tervishoiuteenuste üle teostab Terviseamet.
11. ISIKUANDMETE TÖÖTLEMINE
11.1. Denslux Hambaravi töötleb Kliendi isikuandmeid kooskõlas Eesti ja Euroopa Liidu isikuandmete kaitset reguleerivate õigusaktidega.
12. MUUDATUSED
12.1. Denslux Hambaravil on õigus Üldtingimusi (sh pakutavate Teenuste loetelu ja hindasid) muuta, teavitades sellest vähemalt Veebilehe vahendusel vähemalt 30 kalendripäeva ette. Muudatustega mittenõustumise korral on Kliendil õigus Leping enne muudatuste kehtima hakkamist ette teatamiseta üles öelda. Lepingu ülesütlemine ei mõjuta enne ülesütlemist sissenõutavaks muutunud kohustusi. Kui Klient enne muudatuste kehtima hakkamist Lepingut üles ei ütle, loetakse Klient muudatustega nõustunuks.
13. KOHALDUV ÕIGUS JA KOHTUALLUVUS
13.1. Lepingule kohaldatakse Eesti Vabariigi õigust. Lepingust tulenevad vaidlused lahendatakse läbirääkimiste teel, mille ebaõnnestumisel lahendatakse vaidlused kohtus. Alternatiivselt on Kliendil tervishoiuteenuse kvaliteedile kohtuvälise hinnangu saamiseks võimalik pöörduda Tervishoiuteenuse kvaliteedi ekspertkomisjoni poole aadressil: Sotsiaalministeerium, Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn või e-posti teel: info@sm.ee.